Tırnak Batığı Tedavisi

Sert tırnağın yumuşak dokuyu sıkıştırıp tahriş etmesi sonucu oluşan iltihaplanma ve kronik yarata tırnak batması denir. Batık tırnak daha çok ayak tırnaklarında rastlanan ve kişiye acı veren bir tırnak problemidir. Batık tırnakta acı ve ağrı ile birlikte kızarıklık, şişlik ve iltihaplanma da oluşabilmektedir. Tırnak batmaları cerrahi olarak tırnağın çekilmesi ile sonlanabilir fakat bu tür yöntemler tırnak yatağının bozulmasına sebep olabileceği gibi kesin sonuç vermeyen acılı da bir yöntemdir.

Tırnak Batığına Neden Olan Durumlar Nelerdir?

-Uygun olmayan ayakkabı kullanımı

-Eklem rahatsızlıkları

-Enfeksiyonel durumlar

-Tırnak mantarı ve kalınlaşması

-Ayağın yeterince havalanmasını engelleyen çoraplar

-Duruş ve yürüyüş bozukluklar

-Tırnağın darbe alması

-Yanlış tırnak kesimi

BATIK TIRNAKTA TEL SİSTEMİ :

Kliniğimizde uzmanlarımız tarafından uygulanan tel sistemi sayesinde batık tırnağın cerrahi olarak çekilmesine gerek kıalmadan tırnağın tekrar batması önlenmektedir.Uçlarında kancalar olan iki çok ince yaylı çelik teller,tırnak kenarlarının alt kısmına dikkatlice yerleştirilerek, ara tel ile birbirine bağlanır.Bu sayede tırnak kenarları, enfeksiyonlu tırnak ağzından kaldırılarak, öne doğru çekilir.Tırnağın yay gerilimi tırnak kenarını yukarı kaldırır.

Tel sistemi uygulanan kişiler günlük yaşantısına devam edebilmektedir.

Çorap, ayakkabı kullanımına da olumsuz bir etkisi yoktur.

İş görmezlik bir durum oluşturmaz.

Batığın durumuna göre tedavi süreci uzmanımız tarafından planlanır. Ortalama 5-6 ay hasta takipte tutulur.Her ay düzenli ara tel değişimi yapılır. Sonuçlar gözlenerek tedavi sonlandırılır. Tırnak doğal ve sağlıklı yapısına kavuşur.